Oliko tilaamasi tuote vääränlainen tai tulitko tilauksen kanssa toisiin aatoksiin? Verkkokaupastamme ostetuissa tuotteissa on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus.
Mene osoitteeseen https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/
ja laita hakukenttään tilauksen seurantakoodi.
Sivu antaa sinulle Helposti-koodin, jonka voit kirjoittaa paketin
päälle.
Voit jättää paketin lähimpään Postiin tai SmartPost-automaattiin.
TÄRKEÄÄ: MUISTA KIRJOITTAA HELPOSTI-KOODI PAKETIN PÄÄLLE.
Voit toki käyttää palautukseen myös perinteistä asiakaspalautusosoitetta:
Fotonordic Oy, Asiakaspalautus 611285, Kempeleentie 5, 90400 Oulu.
Vaihtoehto 1: Rekisteröidy/kirjaudu Matkahuollon järjestelmään ja klikkaa palautettavan toimituksen seurantakoodia. Sen jälkeen valitse "Palauta" ja kirjoita kenttään palautusnumeromme 9502936. Palautuksen kuittaamisen jälkeen voit viedä paketin ohjeiden mukaisesti joko pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen.
Vaihtoehto 2: Kirjoita lähetykseen
palautusosoitteeksi
Fotonordic Oy, Asiakaspalautus 9502936,
Kempeleentie 5, 90400 Oulu
ja palauta paketti haluamaasi Matkahuollon noutopisteeseen (huom. ei pakettiautomaattiin!
Maksuton palautus ei koske rahtitoimituksia (esim. taustakartonkien palautus)!
Laita pakettiin mukaan yhteystietosi ja palautuksen syy.
Pakkaa palautettava tuote siten, että se pysyy suojassa kuljetuksen ajan. Käytä mielellään samaa laatikkoa, missä tuote on toimitettu tai vastaavaa suojapakkausta. Tuotetta ei saa lähettää takaisin pelkässä tuotepakkauksessa. Älä liimaa tai kirjoita tuotepakettiin mitään. Mikäli pakkauksessa on siihen kuulumattomia tarroja tai kirjoitusta, emme pysty hyvittämään täyttä hintaa takaisin.
Pyydä palautushetkellä kuitti palauksesta. Kuitti tulee säilyttää ja esittää tarvittaessa. Palautuslähetyksen voi todistaa vain kuitissa näkyvällä seurantatunnuksella.
Mikäli palautuksesta halutaan rahahyvitys, hyvitys näkyy tilillä/maksukortilla noin 7-14 arkipäivän kuluessa siitä, kun palautus on käsitelty varastolla. Suurin osa hyvityksistä palautuu automaattisesti alkuperäiselle maksutilille/kortille. Maksupalvelutarjoaja (Klarna/Paytrail) on tarvittaessa yhteydessä tilinumeron osalta. Pidätämme oikeuden vähentää hyvityssummaa puutteellisen/rikkinäisen/sotketun tuotepakkauksen aiheuttamasta arvonalenemasta.
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukaisesti 14 päivän palautusoikeus verkkokaupasta tilaamilleen tuotteille. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä myyntipakkauksissaan, eli siinä kunnossa kuin asiakas on sen saanut. Osa tuotteistamme postitetaan ilman myymäläpakkauksia, joten luonnollisesti tällaisten tuotteiden ei tarvitse olla myymäläpakkauksissaan. Asiakkaalla on siis oikeus tutustua tilaamaansa tuotteeseen samalla tavalla kuin se olisi mahdollista normaalisti kaupasta ostettaessa.
Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana, eli se on silminnähden käytetty, likainen, rikki tai pakkauksesta puuttuu osia, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettava hinta sovitaan tapauskohtaisesti.
HUOM. Mikäli pakettia ei saa auki ilman paketin rikkoutumista (esim. useimmat muistikortit), palautustilanteessa emme pysty hyvittämään tuotteesta täyttä hintaa takaisin.
Palautusoikeus ei koske yritysostoja.
Asiakaspalautus on asiakkaallemme pääsääntöisesti maksuton. Taustakartonkien ja OUTLET-poistotuotteiden palautuksessa palautuskustannuksista vastaa kuitenkin asiakas. Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse, emme kuitenkaan jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista, emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetysten kuluja asiakkaalle.
Ilmoita palautuksesta aina meille etukäteen, jotta voimme varmistaa, ettei tuotteen käyttöön liity esimerkiksi väärinkäsitystä ja voimme varmistaa esim. takuuvaihtotuotteen oikean palautusosoitteen.
Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksestaan etukäteen. Ilmoita palautuksesta sähköpostitse. Helpoiten tämä tapahtuu vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla palautuksesta. Näin saamme myös vahvistusviestistä tiedot siitä, mitä tilausta palautus koskee. Mikäli et ole säilyttänyt vahvistusviestiä, voit lähettää myös vapaamuotoisen ilmoituksen palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@fotonordic.fi. Viestistä tulee käydä ilmi ainakin omat yhteystietosi, tilauksen viitenumero sekä palautettavat tuotteet.
Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palauttamista. Paketin noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus. Mikäli paketti palautuu noutamattomana ja seurantakoodi vahvistaa noutamatta jättämisen, veloitamme tilauksesta 19,90 € arvoisen palautus- ja käsittelykulun.
Noutamatta jätetyt postiennakkotilaukset peruutetaan automaattisesti. Mikäli toteamme asiakkaan jättäneen usean postiennakkotilauksen noutamatta, asiakastili jäädytetään.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostitse. Jos paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle.
Jos tilauksesta puuttuu tuote, varmista tilausvahvistuksesta, onko tuote merkitty toimitettavaksi jälkitoimituksena. Jos mainintaa ei ole, ota meihin yhteys joko sähköpostitse vastaamalla tilausvahvistukseen tai puhelimitse. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Toimi samoin myös silloin, jos olet saanut väärän tuotteen.
Joskus käy niin, että tuote onkin valitettavasti jo valmiiksi rikki tai viallinen. Mikäli saamasi tuote on rikkinäinen, ota meihin yhteyttä joko sähköpostitse vastaamalla tilausvahvistukseen tai puhelimitse. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Saat ohjeet rikkinäisen tuotteen vaihtamisesta ehjään.
Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin missä sen sait. Eli esimerkiksi pakkaus, käyttöohjeet ja muut lehtiset tulee palauttaa myös. Pakkauksen tulee olla ehjä eikä tuotteessa saa näkyä käytön jälkiä. Esimerkiksi suotimen pinnan tulee olla täysin puhdas (katso valoa vasten). Tuote ei saa olla kostunut tai muutoin vioittunut. Emme voi myydä esimerkiksi avattua muistikortin pakkausta enää uutena tuotteena.
Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen suosittelemme tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen. Näin saat tuotteen heti varattua sekä nopeammin toimitukseen.
OUTLET-poistotuotteiden palautuksesta veloitamme 10,00 euron postitus- ja käsittelykulut. Mikäli asiakas palauttaa samassa lähetyksessä normaalin valikoiman tuotteita ja OUTLET-poistotuotteita, veloitetaan palautuskulut myös tässä tapauksessa. Mikäli asiakas epähuomiossa palauttaa OUTLET-poistotuotteen, veloitamme uudelleenlähetyksestä uudet toimituskulut valitun toimitustavan mukaan.
Palauta tuote, mikäli mahdollista, samassa paketissa tai kuoressa missä se tuli. Muutoin pehmusta ja suojaa tuote postitusta varten vähintään yhtä hyvin kuin miten se oli toimitettu. Älä käytä paketin tai kuoren sulkemiseen niittejä! Älä lähetä tuotetta suoraan alkuperäispakkauksessa vaan suojaa pakkaus kuljetusta varten! Mikäli palautuksen saavuttua alkuperäispakkauksessa on teippejä tai tarroja, jotka eivät siihen uutena kuulu, emme voi hyvittää tuotteesta täyttä hintaa.
Palautukseen tulee liittää aina mukaan viesti palautuksen syystä. Tämä myös siinäkin tapauksessa, vaikka asiasta olisi esimerkiksi puhelimessa tai sähköpostitse keskusteltu. Liitä mukaan joko tavaroiden mukana saamasi kuitti tai kopio siitä. Tämä nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Mikäli kuittia tai kopiota ei ole mahdollista lähettää palautuksen mukana, on palautukseen liitettävässä viestissä käytävä ilmi lähettäjän nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoite, tilausnumero, tiedot palautettavista tuotteista, tiedot tilalle vaihdettavista tuotteista sekä tilinumero mahdollista rahan palautusta varten.
Palautukset tulee lähettää 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Pyydä asiakaspalautuksesta aina kuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksissa hyvittää palautusta. Kannattaa esimerkiksi napata puhelimella kuva kuitista heti, kun sen saat, niin se pysyy varmasti tallella.
Huomioithan, että asiakaspalautuslähetysten kulku postissa kestää normaalia postia pidempään, joskus jopa yli viikon. Saat kuittauksen sähköpostiisi kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja palautus on käsittelyssä.
Mikäli tuote tai tilaus palautetaan ilman vaihtoa toiseen tuotteeseen tai tilalle vaihdettava tuote on halvempi kuin alun perin maksamasi tuote, palautamme kauppahinnan tai hintojen erotuksen takaisin asiakkaalle. Palautus maksetaan joko Paytrailin kautta, tilisiirtona tai hyvitetään luottokortille, riippuen käytetystä maksutavasta. Mikäli tilaus on maksettu perinteisenä tilisiirtona tai postiennakkona, palautuksen mukana tulee toimittaa tilinumero IBAN-muodossa. Klarnan kautta maksettujen tilausten palautus hoidetaan Klarnan maksujärjestelmän kautta.
Mikäli haluatte vaihtaa tuotteen toiseen, hyvitämme palautetun tuotteen hinnan uuden tilauksen loppusummasta. Suosittelemme kuitenkin tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen, jolloin saat vaihdettavan tuotteen heti varattua ja nopeammin toimitukseen.
Jos tilaus palautetaan kokonaisuudessaan, hyvitämme tilauksen toimituskulut edullisimman toimitustavan mukaan. Jakopakettien lisäosuutta emme hyvitä. Myöskään postiennakkotilausten postiennakkomaksua ei hyvitetä. Mikäli tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista, ei toimituskuluja hyvitetä.
Maksusuoritus palautetaan pääsääntöisesti 7-14 vuorokauden kuluessa palautuslähetyksen saapumisesta. Yleensä nopeammin.
Lahjakortilla maksettuja tuotteita ei hyvitetä rahana vaan uudella lahjakortilla verkkokauppaan.